24 Kasım 2011

İlk öğreticimiz

Bugün 24 Kasım öğretmenler günü.

Sana ilk öğrendiğin herşeyi benden çok öğreten ablan,arkadaşın,teysen,Lülün benim kardeşim Hülya'nın günü.Seni varlığını ilk öğrendiğimizde bizimle yaşamaya başladı bana yardımcı olmak için,okuluna yakın olmak için senin her saniyene şahit olmak için.Ona seninle ilgili her konuda sonsuz güvendim.Seyahate çıkarken,uzun yolculuklara çıkarken işe gelirken seni önce Allah'a sonra teysene emanet ettim.Çünkü biliyordum ki bu hayatta seni en çok koruyacak kollayacak kişidir.Canından kanından çok sevecek sana toz kondurmayacak bu hayatta bazen benden bile önde olacak yol gösterecek ilkleri öğretecek elinden tutacak ve her daim senin için en iyisini en güzelini öğretip melek yüreğini sana açacak.

4 senedir tamamen bizimle yaşıyor hayatımızın içinde .Her güzel anımızda yanımızdaydı her yaşadığımız şeye şahit oldu.Sana ilk olan çoğu şeyi o öğretti.Sana karnımdayken bir söz verdi burayı en özel cümlelerle anlattı.Sen hayata yeni geldiğinde yürürken,emeklerken o üniversiteye hazırlanıyordu.Evde her köşede bir kitap,bir kalem,defter not kağıdı boya kalemleri vardı.Sen ilk yaramazlıklarını onun okul kitaplarında yaptın ilk test yapraklarını karaladın ilk onları yırttın.

Geçtiğimiz sene kitap fuarından ilk kitabını o aldı balıkları, hayvanları, şekilleri ,renkleri sana ilk o öğretti.Bu sene üniversiteyi kazandı bizi sevinten havalarıa uçurdu.Bütün uğraşları bütün çabaları ona hakettiğini verdi ve yine yanımızdan ayrılmadı İstanbul'da hemde burnumuzun dibinde yaşamaya devam etti:) Okuduğu bölüm bu seneki ders kitapları evdeki en büyük hobin oldu..O ders çalışırken gidip yanına bana salyongozları göster dediğinde seni hiç geri çevirmedi.Daha şimdiden sana bilim kulupleri,araştırma hobileri planları programları yapmaya onlara gittiğini hayel etmeye başladı. Biyoloji kitabındaki canlılar resimler anlatım mizahsal yaklaşım bizi büyükçe bir masraftan kurtardı sana kitap alım ihtiyaçlarımızı ortadan kaldırdı.:) Senin en sevdiğin kitap arasında yerini aldı. Sıkıldığında yapraklarını çevirip bilimsel terimleri bile bize anlattırıp daha şimdiden bir çok benim bilmediğim tanımadığım hayvanları canlıları öğretti anlattı tanıttı. 

Senin için en iyisini en güzelini hep istedi.Bu kadar aktif olmanın bir çok şeyle erken tanışmanın hayvanlara,kitaba,kaleme bu denli meraklı olmanın en büyük mimarı odur. Onunla Kurabiye yapmak ,balıkları incelemek ,video izlemek, boya kalemlerini alıp kaçmak, kitaplarını saklamak,didişmek,kudurmak,arkadaşlarına sataşmak,aralarına sızmak, sana hep ayrı çok büyük bir keyif verdi. Benim eksiklerimi hep kapattı yetişemediğim yerde hep yanımda oldu.

Şimdi bu günü kutlamayı ailemizden ilk öğretmenin olarak en çok o haketti.

Dilerim bundan sonra eğitim-öğretim hayatındaki karşılaşacağın tüm öğreticilerin senin Lüla'n kadar anlayışlı,sevgi dolu melek kalpli olurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails