05 Kasım 2011

Bayram(lık)

Dün iş çıkışı sana bayramlık almaya gittim.Sabah sana sormuştum ne istiyorsun bayramlık diye portakal rengi pantolon istedin benden..Sana kalırsa herşeyin portakal rengi olmalı..Gezdim tozdum içime sinen tek portakal renginde birşey bulamadım.Ama sana çok ama çok cici şeyler aldım.Herbirini üzerinde hayel edip çok güzel olacağını düşünüp kikirdedim.

Benim çocukluğumda bayram demek yeni kıyafetler, ayakkabılar demekti.Çünkü bayramı beklerdik yeni birşeyler alabilmek için ya okullar açılırken alınırdı ayakkabı yada bayramlarda ekonomik durumumuz ona müsaitti o yüzden herşey apayrı kıymetli bambaşka değerliydi. Hayatım boyunca bunu hiç sorun etmedim ama sen öyle değilsin her an her dakika alışveriş yapıldığı için bazı şeyler sana benim gözümdeki gibi değerli gelmeyebiliyor.Ama biz seninde manevi değerlerine sahip çıkan bir birey olarak yetişmeni istediğimizden bayramların özelliğini güzelliğini yaşatmaya aşılamaya çalışıyoruz.

Herbirini denedin bazıları pek içine sinmedi çünkü sen portakal rengini hayel ettin biliyorum onu görmek istedin ama bugün sana portakal renginde süpriz yapacağım.

Seni heyecanladıran tek şey inekli çantan oldu sevdin kokladın öptün onunla uyudun.Sabah kaltığında ilk iş boynuna astın babacık hazırlan kızım möööölere(ineklere) bakmaya gideceğiz dediğinde hemen oyuncaklı çantanı gösterip oda gelsin dedin.Ve içimizi ezen cümleyi kurdun möööö leri kesmesinler baba dedin.Sanırım tv de gördün duydun.Böyle olmayacağını mölerin kesilmeyeceğini sana anlattık.Biraz duygusallaştın.

Bizi öpüp yolcu ederken sebepsiz bir nedenle içini çeke çeke arkamızdan ağladın..Bayram modundan çıkıp bizim işe gitmemize içerledin yada ben öyle düşündüm.
Bayram çoşkusu çocuklarımızın hafızalarında apayrı yer ediyor. Hüzünlendim bende senin bayramları hep benim hatırladığım gibi hatırlamanı dilerim sevinçle çoşkuyla şeker çikolata aşkıyla çeşit çeşit bayramlıklarla,yeni elbise yeni ayakkabılarla..

Annem başucumuza koyardı bayramlıklarımızı eskiden akşam bende öyle yapacağım ayakkabılarıma bakardım uyanıp uyanıp duruyorlarmı diye.Bayram sabahı babam namazdan dönene dek ev mis olurdu yemekler tatlılar yapılmış olur, kahvaltı hazır, hepimiz giyinmiş kuşanmışız hazır ve nazır babamı beklerdik.Kurban bayramlarında köyde olurduk o apayrı güzeldi.Yine güzel olacak çok mutluyum.Babaanne de büyük bir kalabalık bizi bekleyecek sonra bana çocuklara masal anlatma faslı düşecek geçtiğimiz sene hepiminizi zaptedenene dek canım çıkmıştı büyük çocuklar kurbanı iliyorlardı onları öyle olmadığına ikna edene dek pek gülüp çok eğlenmiştik.

Güzel anılar,güzel bayramlarımız olsun..Sevdiklerimiz huzurlu mutlu olsun...Babaanneler anneanneler sağlıklı olsun.Hayatımızdaki herkez güzellikler yaşasın iyi bayramlarımız olsun..

Sen hep güzelliklerle hatırla bayramı bayram(lık) denildiğide bizim yaşadığımız o heyecan olsun içinde.Portakal tadında..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails