11 Kasım 2011

Balık nasıl pişirilir?

Tarifini veriyorum: Zamandan çalınan bolca müsait bir günde,Olta, Yanına bir arkadaş çokça sabır.. alınır ve balığın bol olduğu bir mekan belirlenir.Burası boğazın akıntısınında olduğu Sarayburnu yada Sarıyer olabilir zamana ve şartlara  bağlı olarak balık yoğunluğu belirlenir..Olta sallanır sabırla beklenir ve koca günde emekle tutulmuş 2kg kadar istavrit eve getirilir.
Ve denizkızı bu balıklara bakar susar anlar ve izler
Babacık izin günlerinden birini balık tutmaya ayırmış balıklar eve poşetle değil kovayla gelince sen oltayla tutulduğunu anladın ve babana suratını büzerek ağlamaklı ses tonuyla "beni neden götürmedin" diye sordun..Büyüdünde mi küçüldün acaba yada aslında yetişkinsinde bize çocuk numarası yapıyorsun anlamış değilim. Biz öylece kaldık soğuktu falan dedi ama tabi kar etmedi uzunca bir süre trip attın.Anne devreye girdi ve bu balıkları denizkızım pişirecek dedi ve koca bir evet ile balık pişirmeye koyuldun..
Aralarda müdahale ettik malzemeleri koyduk çevirdik bunları yaparken senden bolca zılgıt yedik..
Ama değdi..Ortaya lezizmi leziz bir akşam yemeği çıktı ve bize parmaklarımızı yedirtti.
Bu kadar sevgiyle yaptığın  balıklara yerken elini bile sürmedin. Hadi yemeğe dediğimde suratını büzdün yemek bitene dek hiçbiriyle muhatap olmadın.Sanırım bu kadar güzel canlılar yenilmesine anlam veremedin.Bende fazla ısrar etmedim ama itiraf ediyorum her salatanın içine bir parça balık sıkıştırdım.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails