05 Ekim 2011

Anneanne-Okul

Hayat bazen çizgifilmlerden daha da zor Balık nemo kızım..

 Köpekbalıklarından dahada tehlikelisi insanlar var..Ne kadar korumak istesekte birgün bu gerçeklerle tanışacaksın..



Tabiki seni fanuslarda saklamayacağız ..


 Küçük Deniz yıldızına gülümsediğin gibi gülümse hayata meleğim ..


Bir çocuk büyütmek dünyanın en güzel sorumluluğu bazende en zor işi diye düşünmeden edemiyorum en büyük problem ise çocuğa bakacak birilerini bulmak ve ona dediklerini dinletmek.Sana 5.ayından beri anneanne bakıyor bizi bazen çok üzsede seni tüm kalbiyle sevdi biliyorum ama şimdi gözümün önünde büyüyorsun ben ise sabah çıkıyorum evden akşam 7 de dönüyorum..

Bebekliğinde herşeyin programlıydı yiyeceklerin,oynacağın oyunlar, neyi giyeceğin ,neyin kaç derecede yıkanacağı, nerede uyuduğun hangisinden ne kadar yiyeceğin yanında nelerin konuşulup nelerin konuşulmayacağı..Şimdi ise kayıt cihazı gibisin bu durumdan öylesine memnun bir okadar da muzdaribim.Herşeyin programlı olmasından yana değilim de kurallı planlı olmak hepimizin hayatını kolaylaştırıyor..Şimdilerde ise bambaşka bir telaşem var.

Yanında konuşulmaması gereken tüm konular konuşuluyor hayat hali anneanne ızıyor bazen bazen başkaları eskiden kurallar vardı şimdi hepsi kaldırılmış durumda sen büyüdükçe ben sözümü ne sana ne de büyüklere dinletebiliyorum.Ah günlük canım günlük ne kadar çaresizim bir bilsen içimden öyle çok kelimeler kuruyorum ki ama dile geldiğimde hepsi uçup gidiyor İnsanlara çocuk yetiştirmenin ne önemini nede nasıl olması gerektiğini anlatamıyorum oysa benim bu dünyadaki en büyük hayalim seni çok güzel yetiştirmekti ama tek tatraflı ne istemek ne düşünmek yetiyor bunu her geçen gün anlıyorum.Bazen sevgi yetmiyor..

Şu sıralar bir okul arayışındayım istiyorumki etrafında seninle profesyonel ilgilenen birileri olsun sadece akşamları benimle birkaç saat oynama bütün gün oyunlar oyna istiyorumki örnek davranışlar sergileyenlerden bir şeyler kavra sokaktaki parktaki çocuğun annesinden değil..Ahh sevgili günlük sevgi bazen yetmiyor benim annemde bir anne ama sadece onu sevmekle olmuyorki hayat dünya bozulmuş durumda gidişattan biz büyükler sorumluyuz biliyorum yapabileceklerimizin en başında ise evlatlarımızı düzgün yetiştirmek kalıyor ben ise şu sıralar durmuş öyle senin büyümeni izliyorum ve yaşananlardan hiçmi hiç memnun değilim.

Sen benim en güzel çiçeğimsin,öyle değerlisinki ve ben öyle çaresizimki öyle yalnızımki etrafımda bana ne yol gösterecek nede destek olacak birileri var bu çaresizlikten en kısa zamanda kurtulup herşeyi tatlılıkla hiç kimseyi üzmeden çıkmayı diliyorum.İstiyorumki biz dahada dolalım sen sevgi ile büyü bunun yanında saygılıda ol.Nasıl ne yapmalı kimseleri kırmadan,üzmeden..

Anneanne hergün yeni hikayelerle geliyor kreşlere karşı nedense önyargılı konu komşudan dinlediği btün olumsuz kreş vakalarını bizimde başımıza gelecek sanıyor..Bir öğretmen anneanne gibi sevmeyebilir ama bir anneannede öğretmen gibi eğitemeyebilir.
Ne yapmalı ,nasıl anlatmalı,izaha nereden başlamalı hiç bilemedim.
Çaresizlik içinde kıvranıp duruyoruz biraz daha büyüse diyoruz içimizden kendini daha iyi ifade edebilse..
Diğer yandan da her gün bir şeyler öğreniyor diyede ekliyoruz..
Velhasıl bebeğim her dönem ayrı ayrı zor..

Biliyorumki anneannen gibi hiçbir kreş bakamayacktır sana yada ondan aldıklarını hayatın hiçbir yerinden alamayacaksın ama 28 aylık bir hayat mücadelesi de ortada..Ondan istediğimiz fedakarlığın boyutuda bu sebeplerden dolayı şimdilerde bir kreş yuva arayışındayız.

Bazen yaşanan her türlü olumsuzluklara rağmen güzel olan çok seviliyorsun sevgi ile büyüyorsun belki benim istediğim gibi olmuyor bazen ama dünyanın en koşulsuz sevgiside emeğide sende bunu biliyrum.
Buda şu sıralar yaşadıklarımı biraz rahatlatıyor.
Tabiiki farkındayım koşulsuz sevgi verilen bir ortam ile okul kreş ortamının bir olmayacağını ama ikisi arasında gidip gelemekteyim acaba evdemi okuldamı daha mutlu huzurlu olacaksın.
Kimse üzülmeden bu durumu nasıl idare edeceğiz ikisini aynı kefeye koymaktan pek hoşlanmadığım anneanne-okul ikileminin tamda içindeyim.

Dip Not:Hemde çok çaresiz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails