23 Kasım 2010

Organik?

Köyden deden geldi bu akşam 2gün önce bayram dönüşü gelmişti  aslında  bize yeni geldi. Boşta gelmedi bal yollamış sana balcı dayı Hem büsbüyük bir kavanoz hani yazın gitmiştik çok ta sevmiştik.
Anne de zeytin yağı aldı en doğalından ve babacıkta  mandalina almış yaprakları üzerinde.
Çok şanslısın hadi yine en güzelinden kaptık şifaları.

Bu akşam marketteki rafları gezerken organik ürünlere takıldı gözüm ama şu pakette olanlara çikolata,meyve suyu,luru bakliyat vs olan reyonlara sonra fiyatlarına şaştım kaldım ne çok pahalı sonra bir ara vicdan yaptım niye Ada Deniz'i organik ürünlerle beslemedim ki diye sonra düşündüm nereye kadar?
Vicdanımı rahatlatmak adına sordum kendime seslice cevapladım tüm soruları tatmin olmak adına! 

Hazır gıdaları kullanmamaya özen gösteriyorum heleki sana sebzelerin en tazesini seçiyorum pazardan bende anneannede.. Marketlerden almıyorum mümkün olduğunca semt pazarlarından her ne kadar pazar kültürüm olmasa da her defasında kazık yesemde yinede tercih ediyorum.
Dondurulmuş hiç bir  besini vermiyorum taze yapıyorum her defasında her gün taptaze
Babacık zaten nerde ne görse kapıp getiriyor bebekliğinde köye gidiyorduk sebze meyva almaya..
Zaten bir çok ürünümüz hala köyden geliyor büyükbabaanne ve büyükdededen..
Yoğurt seanslarımız dillere destan her pazartesi anneanneden gelen bir koca tencere köyden ineğin altından alınan en taze sütle en organiğinden mayalanan..
Zeytinlerimiz babacığın Bursa seyahatlerinden..
Kekik,nane yazın elle toplanıp kurutulan,zencefil köyden getirtilen..
Tarhanamız büyükbabaanne el yapımı..
Petmezimiz Hatice teyze el yapımı (en hijyenik koşullarda) gözümükle gördük zira..

Sonra gerek yok ki dedim içimden zaten elimden geldiğince en doğal olanını tercih ediyorum onun için sonra zaten bir de hesap yaptım babacığın maaşını sadece sana ayırmak gerekiyor o kadar pahalı 100 gr sarı mercimek dikkatimi çekti 8,5 lira bu fiyata 2 kg mercimek alınır sanırsam?Sana feda ama ne gerek var böylesi güzelleri dururken..





El emeği göz nuru Ağustos sıcağında ramazan gününde güneşin alnında yakılan fırının lezzetiyl yapıldı bu pidecikler hemde büyükbabaanneden..(İmreniyorum eski toprak kadınlarına 80 yaşında ve hala...........)




Ama yinede içim rahat etmiyor hamileliğimdeki gibi organik tarım mı yapsak balkonda ? Zahmetine katlansak ta biberi,domatesi koparsak dalından çilekleri saysak sadece haftada 1 gün 2 şer adet yiyebilmek adına?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails