22 Kasım 2010

Bunları da bil olur mu?


Eskilerden dinlerim bazen…öyle çook eskilerden değil canım…Free kelimesini ilk Blue Jean dergilerinden okuyup öğrendiğimiz zamanlar işte….80′li yıllar….Cengiz Kurtoğlu ilk kasedini patlatmış, annelerimiz ablalarımız dillerinden düşürmüyorlar ”dün gece resmini öptüm de yattım, ya da kadehli şişeyi kırarım bugün…” die devam eden sitem dolu sözler…o yıllarda çocuktum tabii…ama henüz pop müzik patlaması yaşanmamıştı…Yoncimik ve Bendeniz’le olmuştu bu pop furyası hatırlarsanız…benim çocukluğumda daha çok fantezi ve arabesk müzik revaçtaydı…


80′li yıllar….ne güzel yıllardı…o kuşağın en şanslı çocukları bizdik…şimdikileri pek şanslı görmüyorum…teknolojik açıdan belki evet ama yinede o yılları yaşayamadıkları için onları şanssız görüyorum şimdilerde; gazoz kapağı bile yok diyebiliriz neredeyse…oysa biz onları biriktirir hatta kafasını taşla ezer ipe geçirir otomatik testerenin evrim geçirmiş minik haline dönüştürürdü vızvız böceklerini de bilmez şimdiki nesil…aslında çok sadistce gelecek belki ama biz onların bacaklarına ip bağlar uçururduk…vız vız ses çıkarırlardı….

Cumartesi günlerini iple çekerdik…Türk filmi izlemek için hatta aynı filmi onlarca kez izlemiş olmamıza rağmen..Yılbaşı gecesi demek hindi ve dansöz demekti bütün evlerde…Tek kanallı dönemin çocuklarıydık biz…Adile Naşit’ten ”uykudan önce” programıyla masallar dinler uyurduk…

Anket ve hatıra defterlerimiz vardı bizim kuşağın…’’sepet sepet yumurta sakın beni unutma” diye bitirdiğimiz cümlelerimiz….siyah önlüğü giymiş dönemin çocuklarıydık…”herıld yani”, hey maykıl versene borç, olmaz maykıl yandan kaykıl ” demeyi bişey zanneden küçücük masum yüreklerdik o zamanlar… şimdilerde ”ohaa falan oldum, ciddimisiiiin cümlesini bir kaç kez ağzında lokma varmış gibi yuvarlayanlardan değildik çok şükür

İnternet cafemiz yoktu ama beş taşımız vardı…bir de lastik atlamayı çok severdik…tebeşirle yere çizgi çizip atlamak vardı o yıllarda…

Komençero şarkısını bağıra bağıra söylemek, aman petrol canım petrol şarksını ezbere bilmek, Sezen Aksu gibi üç kere giiiit deyip sonra gitmeeeeee diye şarkı söylemek demekti 80′li yıllar…

Mahallede ”Karate Kiiiit başladı ” diye avazımız çıktığı kadar bağırır evlere koşardık…he-man she-man izleyip oyuncak kılıçlarını mahalle bakkalının bize sunduğu çekilişi kazıyarak kazanmaya çalışır arada dayanamaz leblebi tozu alır boğuluyo numarası yapardık…şimdi….?bitti…geçti…dimi o yıllar….?

Hem eskiyi hem yeniyi bir arada yaşamış olmanın gururyla ben de 80′li yıllar çocuğuyum deyip o günleri anımsayanız ve ardından iç çekeniniz var mı aranızda…?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails