10 Ağustos 2011

2 yaşında bir çocuk ne yapar?

Anne ve babasına çok rahat hesap sorar..
"İşine geldiği durumlarda annesine bir genç kız edasında cevap verir..
İşine gelmediği durumlarda ise hiç duymamış anlamamış ne diyorsun edasında yüzünüze bakar"
Nedenmi?
Sabah evden çıkarken kafamda bir sürü soru işareti ile çıktım,Ben hazırlanırken ayna karşısında elinde bir oje bunu bana sür deyip durdun.. Oysaki akşam o ojeyi sinir krizine girme pahasına sürdüm ve 1 tşört heba ettik..Sabahta  tekrarlamamı istediğinde bende sana açıklama yapmaya çalışırken"Anne benimle konuşurken yüzüme bak dedin" dumur oldum  o anda karşımda sanki yetişkin biri var ve beni uslubüm konusunda uyarıyor..Kimdi bana bunu dercesine sanki 15 yıl öteye gittim ve küçüm kızım karşımda bana bir yetişkin edasında hesap soruyor..
Sonra koyuldum netten arşatırmaya 2 yaşında bir çocuk ne yapar diye nasıl davranır normalmidir,ne yer ne içer 2 yaşında bir çocuğun 2-3 kelime kurabilir metnini okuduğumda ise senin bize karga-köpek masalını  anlatışın tekerlemeleri ezbere okuyuşun ve herşeye çat-çat gayet uzun halde cevap verişin geldi aklıma..
Evde olan biteni anneanneye rapor etmeni es geçiyorum.Gündüz izinsiz yediğin şekerleri ise anne bak ben sana söylemiycem Şirin bana şeker aldı deyişlerini.
Evet büyüdün..Çok hemde..Gelişigüzel değil yaşatarak..Hepimize hayatı öğreterek..Hepimize farklı farklı anlamlar katarak..
Sabahları arabadaki sohpet konusu bu sıralar  hep aynı fix"Nekadar büyüdü artık,herşeyi anlıyor,ne yapmalıyız,çok ta akıllı" babacıkla fikir alışverişi bu kadar almaya müsaitken bünyen şimdilerde kara kara düşünüyoruz ne yapmalıyız diye "ağaç yaşken eğilir" misali..sana 2 yaşın getirdikleri bebek olmaktan çıkıp bir çocuk olmaya adımın gayet normal olurken biz şaşkın izliyoruz nasıl davranmalıyız diye bebek sahibi olmak çocuk sahibi olmaktan çok daha kolaymış bunu bir kez daha anlıyorum..
Biz başladık yani 2 yaş senronumuna hadi hayırlısı..

Bir çiçek yetiştimek bile ne kadar zor aslında,bir insan yetiştirmek de zaten kolay olmamalı,Ama herşey dozunda ve ayarında olduğunda ne güzel duruyor değilmi..Evlatlarımızıda güzel yetiştirelimki bu çiçekler kadar güzel dursunlar bakıldığında..Bütün çaba bundan yoksa çokta büytülecek bir şey yok aslında..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails